Privatlivspolitik
Generelle vilkår og betingelser
Artikel 1 - Definitioner
I disse vilkår og betingelser gælder følgende definitioner:
Betænkningstid: den periode, inden for hvilken forbrugeren kan udøve sin fortrydelsesret;
Forbruger: den fysiske person, der ikke handler som led i udøvelsen af et erhverv eller en virksomhed, og som indgår en aftale om fjernsalg med den erhvervsdrivende;
Dag: kalenderdag;
Varighed transaktion: en fjernsalgsaftale vedrørende en række produkter og/eller tjenesteydelser, hvis leverings- og/eller købsforpligtelse er spredt over tid;
Holdbar databarer: ethvert middel, der gør det muligt for forbrugeren eller den erhvervsdrivende at gemme oplysninger, der er rettet til ham personligt på en måde, der muliggør fremtidig konsultation og uændret gengivelse af de lagrede oplysninger.
Fortrydelsesret: forbrugerens mulighed for at ophæve aftalen om fjernsalg inden for fortrydelsesfristen;
Iværksætter: den fysiske eller juridiske person, der tilbyder produkter og/eller tjenesteydelser til forbrugere på afstand;
Aftale om fjernsalg: en aftale, hvorved der inden for rammerne af et system, der er organiseret af iværksætteren til fjernsalg af produkter og/eller tjenesteydelser, frem til og med aftalens indgåelse udelukkende anvendes en eller flere teknikker til fjernkommunikation;
Teknik til fjernkommunikation: midler, der kan bruges til at indgå en aftale, uden at forbrugeren og iværksætteren er kommet sammen i samme rum på samme tid. Generelle vilkår og betingelser: de nuværende generelle vilkår og betingelser for iværksætteren.
Artikel 2 - Iværksætterens identitet
E-mail-adresse: info@nordicool.dk
Handelskammer nummer: 78534917
Artikel 3 - Anvendelighed
Disse generelle vilkår og betingelser gælder for ethvert tilbud fra iværksætteren og for enhver fjernkontrakt og ordre indgået mellem iværksætter og forbruger.
Før fjernkontrakten indgås, vil teksten til disse generelle vilkår og betingelser blive gjort tilgængelig for forbrugeren. Hvis dette ikke er rimeligt muligt, inden fjernkontrakten indgås, angives, at de generelle vilkår og betingelser kan inspiceres i iværksætterens lokaler, og de vil blive sendt gratis til forbrugeren på hans anmodning så hurtigt som muligt.
Hvis fjernsalgsaftalen indgås elektronisk, kan teksten til disse generelle vilkår og betingelser i modsætning til det foregående afsnit og inden fjernsalgsaftalen indgås gøres elektronisk tilgængelig for
forbrugeren på en sådan måde, at den let kan gemmes af forbrugeren på en holdbar databærer. Hvis dette ikke er rimeligt muligt, vil det, inden fjernsalgsaftalen indgås, blive angivet, hvor de generelle vilkår og betingelser kan inspiceres elektronisk, og at de vil blive sendt elektronisk eller på anden måde gratis efter forbrugerens anmodning.
KvHvis fjernsalgsaftalen indgås elektronisk, kan teksten til disse generelle vilkår og betingelser uanset det foregående stykke og inden fjernsalgsaftalen indgås stilles til rådighed for forbrugeren elektronisk på en sådan måde, at den let kan opbevares af forbrugeren på en holdbar databærer.
forbrugeren på en sådan måde, at den let kan opbevares af forbrugeren på en holdbar databærer. Hvis dette ikke er rimeligt muligt, vil det, inden fjernsalgsaftalen indgås, blive angivet, hvor de generelle vilkår og betingelser kan inspiceres elektronisk, og at de vil blive sendt elektronisk eller på anden måde gratis efter forbrugerens anmodning.
I tilfælde af at specifikke produkt- eller tjenesteydelsesbetingelser gælder ud over disse generelle vilkår og betingelser, finder andet og tredje afsnit tilsvarende anvendelse, og forbrugeren kan i tilfælde af modstridende generelle vilkår og betingelser altid stole på de generelle vilkår og betingelser.
generelle vilkår og betingelser altid stole på den gældende bestemmelse, der er mest gunstig for ham.
Hvis en eller flere bestemmelser i disse almindelige betingelser på noget tidspunkt er helt eller delvist ugyldige eller annullerede, forbliver aftalen og disse betingelser i øvrigt i kraft, og den pågældende bestemmelse erstattes straks ved gensidig aftale med en bestemmelse, der nærmer sig formålet med den oprindelige så tæt som muligt.
Situationer, der ikke er fastsat i disse generelle vilkår og betingelser, skal vurderes »i ånden« i disse generelle vilkår og betingelser.
Uklarheder om fortolkningen eller indholdet af en eller flere bestemmelser i vores vilkår og betingelser skal fortolkes »i ånden« af disse generelle vilkår og betingelser.
Artikel 4 - Tilbuddet
Hvis et tilbud har en begrænset gyldighedsperiode eller er underlagt betingelser, skal dette udtrykkeligt fremgå af tilbuddet.
Tilbuddet er uden forpligtelse. Iværksætteren har ret til at ændre og justere tilbuddet.
Tilbuddet indeholder en fuldstændig og nøjagtig beskrivelse af de tilbudte produkter og/eller tjenester. Beskrivelsen er tilstrækkelig detaljeret til at muliggøre en korrekt vurdering af tilbud af forbrugeren som muligt. Hvis iværksætteren bruger billeder, er disse en sandfærdig gengivelse af de tilbudte produkter og/eller tjenesteydelser. Åbenlyse fejl eller åbenlyse fejl i tilbuddet binder ikke iværksætteren.
Alle billeder, specifikationer og data i tilbuddet er vejledende og kan ikke være en grund til kompensation eller opløsning af aftalen.
Billeder af produkter er en sand repræsentation af de tilbudte produkter. Operatøren kan ikke garantere, at de viste farver svarer nøjagtigt til de virkelige farver på produkterne.
Hvert tilbud indeholder sådanne oplysninger, at det er klart for forbrugeren, hvilke rettigheder og forpligtelser der er knyttet til accept af tilbuddet. Dette vedrører især: prisen, eksklusive fortoldningsgebyrer og importmoms. Disse ekstra omkostninger er for kundens regning og risiko. Post- og/eller kurertjenesten vil anvende den særlige ordning for post- og kurertjenester i forbindelse med import. Denne ordning gælder, hvis varerne importeres til bestemmelseslandet i EU, hvilket er tilfældet i denne sag. Post- og/eller kurertjenesten opkræver moms (uanset om det er sammen med de opkrævede fortoldningsgebyrer eller ej) fra modtageren af varerne; eventuelle forsendelsesomkostninger;
- den måde, hvorpå aftalen vil blive indgået, og hvilke handlinger der er nødvendige for dette; hvorvidt fortrydelsesretten er gældende eller ej;
- metoden til betaling, levering og opfyldelse af aftalen;
- perioden for accept af tilbuddet eller den periode, inden for hvilken den erhvervsdrivende garanterer prisen; højden på satsen for fjernkommunikation, hvis omkostningerne ved brug af teknikken til
- fjernkommunikation beregnes på et andet grundlag end den almindelige basistakst for det anvendte kommunikationsmiddel;om aftalen arkiveres efter dens indgåelse, og i bekræftende fald på hvilken måde den kan konsulteres af forbrugeren
- den måde, hvorpå forbrugeren, inden aftalen indgås, kan kontrollere og om ønsket berigtige de oplysninger, han har givet i forbindelse med aftalen;
- eventuelle andre sprog end dansk, som aftalen kan indgås på;
- de adfærdskodekser, som den erhvervsdrivende er underlagt, og den måde, hvorpå forbrugeren kan konsultere disse adfærdskodekser elektronisk, og
- minimumsvarigheden af fjernsalgsaftalen i tilfælde af en varighedstransaktion. Valgfrit: tilgængelige størrelser, farver, materialetyper.
Artikel 5 - Aftalen
Med forbehold af bestemmelserne i stk. 4 indgås aftalen på det tidspunkt, hvor forbrugeren accepterer tilbuddet og opfylder de vilkår og betingelser, der er fastsat heri.
Hvis forbrugeren har accepteret tilbuddet elektronisk, vil den erhvervsdrivende straks bekræfte modtagelsen af accepten af tilbuddet elektronisk.
elektronisk måde modtagelsen af accepten af tilbuddet. Så længe modtagelsen af denne accept ikke er blevet bekræftet af iværksætteren, kan forbrugeren opløse aftalen.
Hvis aftalen indgås elektronisk, skal iværksætteren træffe passende tekniske og organisatoriske foranstaltninger for at beskytte den elektroniske overførsel af data og skal sikre et sikkert webmiljø. Hvis forbrugeren kan betale elektronisk, vil iværksætteren overholde passende sikkerhedsforanstaltninger.
Iværksætteren kan - inden for juridiske rammer - informere sig selv om, hvorvidt forbrugeren kan opfylde sine betalingsforpligtelser, samt om alle de fakta og faktorer, der er vigtige for en ansvarlig indgåelse af fjernaftalen. Hvis iværksætteren på baggrund af denne undersøgelse har gode grunde til ikke at indgå aftalen, har han ret til at afvise en ordre eller ansøgning eller til at knytte særlige betingelser til implementeringen, mens han giver grunde.
Iværksætteren vil inkludere følgende oplysninger med produktet eller tjenesten til forbrugeren, skriftligt eller på en sådan måde, at det kan opbevares af forbrugeren på en tilgængelig måde på en holdbar databærer:
- besøgsadressen til iværksætterens etablering, hvor forbrugeren kan gå med klager; 2. betingelserne for og måden, hvorpå forbrugeren kan udøve fortrydelsesretten, eller i givet fald klare oplysninger om at være undtaget fra fortrydelsesretten;
- oplysninger om garantier og eksisterende eftersalgsservice;
- oplysningerne i artikel 4, stk. 3, i disse vilkår og betingelser, medmindre den erhvervsdrivende allerede har givet forbrugeren disse oplysninger inden aftalens opfyldelse;
- kravene til opsigelse af kontrakten, hvis kontrakten har en varighed på mere end et år eller er af ubestemt varighed.
I tilfælde af en varighedstransaktion gælder bestemmelsen i det foregående afsnit kun for den første levering.
Hver aftale indgås under de suspensive betingelser for tilstrækkelig tilgængelighed af de relevante produkter.
Artikel 6 - Fortrydelsesret
Ved køb af produkter har forbrugeren mulighed for at opløse aftalen uden at give grunde i en periode på 14 dage. Denne refleksionsperiode starter dagen efter modtagelse af produktet af forbrugeren eller en repræsentant, der er udpeget på forhånd af forbrugeren og gjort kendt for iværksætteren.
I betænkningstiden skal forbrugeren håndtere produktet og dets emballage med omhu. Han vil kun pakke produktet ud eller bruge det i det omfang, det er nødvendigt for at vurdere, om han ønsker at beholde produktet.
Hvis han udøver sin fortrydelsesret, returnerer han produktet til iværksætteren med alt leveret tilbehør og - hvis det er rimeligt muligt - i den oprindelige tilstand og emballage i overensstemmelse med de rimelige og klare instruktioner, der er givet af iværksætteren. Hvis forbrugeren ønsker at udøve sin fortrydelsesret, er han forpligtet til at gøre dette kendt for iværksætteren inden for 14 dage efter modtagelse af produktet. Forbrugeren skal gøre dette kendt ved hjælp af en skriftlig besked / e-mail. Når forbrugeren har oplyst, at han ønsker at udøve sin fortrydelsesret, skal han returnere produktet inden for 14 dage. Forbrugeren skal bevise, at de leverede varer blev returneret rettidigt
er blevet returneret, f.eks. ved hjælp af et afsendelsesbevis.
Hvis kunden ikke har udtrykt sin hensigt om at bruge sin fortrydelsesret eller ikke har returneret produktet til iværksætteren efter udløbet af de perioder, der er nævnt i stk. 2 og 3, er købet et faktum.
Artikel 7 - Omkostninger i tilfælde af fortrydelse
Hvis forbrugeren udøver sin fortrydelsesret, skal omkostningerne ved returnering af produkterne afholdes af forbrugeren.
Hvis forbrugeren har betalt et beløb, refunderer den erhvervsdrivende dette beløb så hurtigt som muligt, men senest 14 dage efter fortrydelsen. Dette er underlagt betingelsen om, at produktet allerede er modtaget tilbage af den
erhvervsdrivende, eller der kan fremlægges afgørende bevis for fuldstændig returnering.
Artikel 8 - Udelukkelse af fortrydelsesretten
Den erhvervsdrivende kan udelukke forbrugerens fortrydelsesret for produkter som beskrevet i stk. 2 og 3. Udelukkelsen af fortrydelsesretten gælder kun, hvis den
iværksætteren tydeligt har angivet dette i tilbuddet, i det mindste i god tid inden indgåelse af kontrakten. Udelukkelse af fortrydelsesretten er kun mulig for produkter
- der blev oprettet af iværksætteren i henhold til forbrugerens specifikationer; 2. der er klart personlige i naturen
- der ikke kan returneres på grund af deres art;
- som ødelægger eller ældes hurtigt;
- hvis pris er underlagt udsving på det finansielle marked, der er uden for iværksætterens kontrol;
- for individuelle aviser og magasiner;
- for lyd- og videooptagelser og computersoftware, hvor forbrugeren har brudt forseglingen.
- for hygiejneprodukter, som forbrugeren har brudt forseglingen på.
Udelukkelse af fortrydelsesretten er kun mulig for tjenester
- vedrørende indkvartering, transport, restaurant eller fritidsaktiviteter, der skal udføres på en bestemt dato eller i en bestemt periode;
- hvis levering er påbegyndt med forbrugerens udtrykkelige samtykke inden udløbet af fortrydelsesfristen;
- vedrørende væddemål og lotterier.
Artikel 9 - Prisen
I løbet af den gyldighedsperiode, der er nævnt i tilbuddet, vil priserne på de tilbudte produkter og/eller tjenester ikke blive forhøjet, bortset fra prisændringer som følge af ændringer i momssatserne.
I modsætning til det foregående afsnit kan iværksætteren tilbyde produkter eller tjenester, hvis priser er underlagt
udsving på det finansielle marked, og som iværksætteren ikke har nogen indflydelse på, med variable priser.
Denne forbindelse til udsving og det faktum, at alle nævnte priser er målpriser, vil blive nævnt i tilbuddet.
Prisstigninger inden for 3 måneder efter kontraktens indgåelse er kun tilladt, hvis de er resultatet af lovbestemmelser eller bestemmelser.
Prisstigninger fra 3 måneder efter aftalens indgåelse er kun tilladt, hvis iværksætteren har fastsat det, og:
- de er resultatet af lovbestemmelser eller bestemmelser; eller
- forbrugeren har ret til at opsige aftalen på den dag, hvor prisstigningen træder i kraft.
I henhold til § 5, stk. 1, i omsætningsafgiftsloven fra 1968 finder leveringen sted i det land, hvor transporten påbegyndes. I det foreliggende tilfælde finder denne levering sted uden for EU. Herefter opkræver postvæsenet eller
kurertjeneste opkræve importmoms eller fortoldningsgebyrer fra kunden. Derfor vil der ikke blive opkrævet moms af iværksætteren.
Alle priser er med forbehold for trykfejl. Der accepteres intet ansvar for konsekvenserne af tryk og skrivefejl.
ansvar accepteret. I tilfælde af trykfejl er virksomheden ikke forpligtet til at levere produktet i henhold til den forkerte pris.
Artikel 10 - Overholdelse og garanti
Iværksætteren garanterer, at produkterne og / eller tjenesterne overholder aftalen, specifikationerne nævnt i tilbuddet, de rimelige krav til lydighed og / eller anvendelighed og de eksisterende lovbestemmelser og / eller regeringsbestemmelser på datoen for aftalens indgåelse. Hvis det er aftalt, garanterer den erhvervsdrivende også, at produktet er egnet til andet end normal brug.
En garanti givet af den erhvervsdrivende, producenten eller importøren påvirker ikke de juridiske rettigheder og krav, som forbrugeren kan håndhæve over for den erhvervsdrivende på grundlag af aftalen.
Eventuelle defekte eller forkert leverede produkter skal rapporteres skriftligt til iværksætteren inden for 14 dage efter levering. Returnering af produkterne skal ske i den originale emballage og i ny stand.
Iværksætterens garantiperiode svarer til fabrikkens garantiperiode. Iværksætteren er dog aldrig ansvarlig for produkternes ultimative egnethed til hver enkelt anvendelse af forbrugeren eller for rådgivning vedrørende brug eller anvendelse af produkterne.
Garantien gælder ikke, hvis:
Forbrugeren selv har repareret og/eller modificeret de leverede produkter eller har fået dem repareret og/eller modificeret af tredjeparter;
De leverede produkter er blevet udsat for unormale forhold eller på anden måde behandlet skødesløst eller i strid med instruktionerne fra iværksætteren og / eller på emballagen;
Manglen er helt eller delvist et resultat af regler, som regeringen har fastsat eller vil fastsætte vedrørende arten eller kvaliteten af de anvendte materialer.
Artikel 11 - Levering og udførelse
Virksomheden vil udvise den størst mulige omhu ved modtagelse og udførelse af produktordrer. Med forbehold for det, der er angivet i artikel 4 i disse generelle vilkår og betingelser, vil virksomheden udføre accepterede ordrer hurtigt, men senest inden for 30 dage, medmindre forbrugeren har aftalt en længere leveringsperiode.
Hvis leveringen forsinkes, eller hvis en ordre ikke kan eller kun kan udføres delvist, vil forbrugeren blive informeret om dette senest 30 dage efter, at ordren blev afgivet. I så fald har forbrugeren ret til at ophæve aftalen uden omkostninger og ret til eventuel skadeserstatning.
I tilfælde af opløsning i overensstemmelse med det foregående afsnit refunderer iværksætteren det beløb, som forbrugeren har betalt så hurtigt som muligt, men senest inden for 14 dage efter opløsningen.
Hvis levering af et bestilt produkt viser sig at være umuligt, vil iværksætteren bestræbe sig på at levere en erstatningsartikel. Senest ved levering vil det klart og forståeligt blive angivet, at en erstatningsartikel leveres. Med erstatningsartikler kan fortrydelsesretten ikke udelukkes. Omkostningerne ved enhver returforsendelse bæres af iværksætteren.
Risikoen for skade og / eller tab af produkter hviler på iværksætteren indtil tidspunktet for levering til forbrugeren eller en repræsentant, der er udpeget på forhånd og gjort kendt for iværksætteren, medmindre udtrykkeligt
aftalt andet.
Artikel 12 - Varighedstransaktioner: varighed, opsigelse og fornyelse
Opsigelse
Forbrugeren kan opsige en tidsubegrænset aftale, der er indgået med følgende formål regelmæssig levering af produkter (herunder elektricitet) eller tjenesteydelser til enhver tid med forbehold af aftalte opsigelsesregler og en opsigelsesperiode på op til en måned. Forbrugeren kan opsige en tidsbegrænset aftale, der er indgået med henblik på regelmæssig levering af produkter (herunder elektricitet) eller tjenesteydelser, når som helst ved udløbet af den tidsbegrænsede periode, med forbehold af de aftalte opsigelsesregler og en opsigelsesperiode, der ikke overstiger en måned.
Forbrugeren kan opsige de aftaler, der er nævnt i de foregående afsnit:
opsiges til enhver tid og ikke være begrænset til opsigelse på et bestemt tidspunkt eller i en bestemt periode;
i det mindste opsige dem på samme måde som de blev indgået af ham; altid opsige dem med samme opsigelsesperiode som iværksætteren har fastsat for sig selv. Forlængelse En tidsbegrænset kontrakt, der er indgået med henblik på regelmæssig levering af produkter (herunder elektricitet) eller tjenesteydelser, kan ikke stiltiende forlænges eller fornyes for en bestemt periode.
I modsætning til det foregående afsnit kan en tidsbegrænset kontrakt, der er indgået om regelmæssig levering af daglige eller ugentlige aviser og magasiner, stiltiende fornyes for en tidsbegrænset periode, der ikke overstiger
højst tre måneder, hvis forbrugeren kan opsige denne forlængede aftale mod slutningen af forlængelsen med et varsel på højst en måned.
En tidsbegrænset aftale, der er indgået med henblik på regelmæssig levering af varer eller tjenesteydelser, kan kun stiltiende forlænges på ubestemt tid, hvis forbrugeren til enhver tid kan opsige den med et varsel, der ikke overstiger en måned, og et varsel, der ikke overstiger tre måneder, hvis aftalen
omfatter regelmæssig, men mindre end en gang om måneden, levering af dag- eller ugeblade og magasiner.
En aftale med begrænset varighed om regelmæssig levering af dagblade og magasiner (prøve- eller introduktionsabonnement) videreføres ikke stiltiende og ophører automatisk efter prøve- eller introduktionsperioden.
Varighed
Hvis en aftale har en varighed på mere end et år, kan forbrugeren opsige aftalen på et hvilket som helst tidspunkt efter et år med et varsel på op til en måned, medmindre rimelighed og billighed taler imod en opsigelse før udløbet af den aftalte varighed.
Artikel 13 - Betaling
Medmindre andet er aftalt, skal de beløb, som forbrugeren skylder, betales inden for 7 arbejdsdage efter begyndelsen af betænkningstiden, jf. artikel 6, stk. 1. I tilfælde af en aftale om levering af en tjenesteydelse starter denne periode, efter at forbrugeren har modtaget bekræftelsen af aftalen.
har modtaget.
Forbrugeren har pligt til straks at rapportere unøjagtigheder i betalingsoplysninger, der er leveret eller nævnt til iværksætteren.
I tilfælde af manglende betaling fra forbrugeren har iværksætteren ret til, med forbehold af juridiske begrænsninger, at opkræve de rimelige omkostninger, der er meddelt på forhånd til forbrugeren.
Artikel 14 - Klageprocedure
Klager over gennemførelsen af aftalen skal indgives til iværksætteren inden for 7 dage fuldt og tydeligt beskrevet, efter at forbrugeren har fundet manglerne.
Klager indsendt til iværksætteren vil blive besvaret inden for en periode på 14 dage fra modtagelsesdatoen. Hvis en klage kræver en forudsigelig længere behandlingstid, vil
iværksætteren svare inden for 14-dages perioden med en meddelelse om modtagelse og en indikation af, hvornår forbrugeren kan forvente et mere detaljeret
svar.
Hvis klagen ikke kan løses ved fælles overenskomst, opstår der en tvist, som er underlagt tvistbilæggelsesproceduren.
En klage suspenderer ikke iværksætterens forpligtelser, medmindre iværksætteren angiver andet skriftligt.
Hvis en klage findes berettiget af iværksætteren, vil iværksætteren efter eget skøn enten udskifte eller reparere de leverede produkter gratis.
Artikel 15 - Tvister
Aftaler mellem iværksætteren og forbrugeren, som disse generelle vilkår og betingelser vedrører, skal udelukkende reguleres af dansk lov. Også selvom forbrugeren er bosiddende i udlandet.